Trening na rowerze

Trening na rowerze

375
0
PODZIEL SIĘ

Rower treningowy to jeden z najczęściej wykorzystywanych sprzętów na różnego rodzaju siłowniach. Jest on bowiem doskonałym narzędziem do budowy kondycji i wzmacniania mięśni nóg. Wszystko to sprawia, że warto zakupić właśnie taki rower do swojego domu, gdzie będziemy mogli trenować zdecydowanie częściej niż na siłowni. Na co jednak zwrócić uwagę kupując tego typu urządzenie?

Sprzęt fitness – rowery treningowe

Oczywiście w pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, iż jedynie produkty renomowanych firm zapewnią nam komfortowy i przede wszystkim skuteczny trening, które efekty poznamy „na własnej skórze”. Takie rowery znajdziemy na stronie firmy REFF, która oferuje sprzęt po bardzo atrakcyjnych cenach.

Poza maksymalną waga, jaką jest w stanie obsłużyć taki rower, zwrócić należy uwagę na masę koła zamachowego. Najlepiej, aby waga tego elementu oscylowała w graniach 10 kilogramów. Dzięki temu nasze urządzenie będzie stabilne, a trening płynny. Jeżeli bowiem zdecydujemy się na przyrząd zbyt lekki, będzie on podskakiwał i wierzgał pod naszym naporem. W przypadku rowerka zbyt ciężkiego, możemy mieć natomiast trudności z płynnym rozpoczęciem jazdy.

Warto decydować się na urządzenia, które zawierają bardzo szeroki zakres regulacji obciążenia. Dzięki temu możemy bowiem łatwo dostosować intensywność treningu. Zbyt ubogie możliwości mogą bowiem, że nasze ćwiczenie nie będą efektywne.

Oczywiście istotne są także regulacje siodełka i kierownicy, gdyż dzięki temu korzystanie z roweru jest bardziej komfortowe. Dużą popularnością cieszą się także produkty posiadające funkcje dodatkowe, takie jak chociażby pomiar prędkości i czasu przejazdu, pulsometr, indywidualny programator czy licznik spalonych kalorii.

Chcąc skuteczniej zrzucić kilogramy, zbudować tkankę mięśniową bądź odzyskać kondycję, warto kierować się pewnymi zasadami korzystania z tego typu sprzętu. Na samym początku warto „rozjeździć się”, to znaczy zrobić kilkuminutową rozgrzewkę, w trakcie której będziemy pedałować spokojnie. Następnie rozpocznijmy około 10 minutową serię nieco szybszych ruchów nogami, utrzymując puls w granicach 60-65%. Po tym czasie ponownie zwolnijmy tempo na 5 minut. Liczba takich serii zależy od naszych możliwości, jednak na samym początku wystarczy nawet jedna.

Jeżeli chcemy skorzystać z treningu intensywnego, po 5 minutach rozgrzewki pedałujmy z maksymalną prędkością przez kilka sekund, a następnie tyle samo poświęćmy na zwolnienie tętna. Cały trening opiera się na około 10 takich seriach, w ramach których będziemy mieli do czynienia z maksymalnym obciążeniem.

Pamiętajmy jednak o tym, aby powoli przechodzić przez kolejne etapy ćwiczeń. Pierwszy tydzień powinien ograniczyć się do lekkiego treningu. Dopiero po tym czasie możemy zacząć myśleć o większych obciążeniach. Najlepiej podzielić sobie tydzień na 2 dni treningu zwykłego, 2 dni maksymalnego i 2 dni lekkiego.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułElektryczne podgrzewacze wody
Następny artykułPod słońcem Peru- Camino de Inca
Od wielu lat zajmuję się tematyką biznesu oraz mody. Każdego dnia staram się dzielić swoimi doświadczeniami z czytelnikami wielu serwisów Internetowych. Prywatnie pasjonatka fotografii oraz łucznictwa.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ