Szkolenia biznesowe w polskich firmach

Szkolenia biznesowe w polskich firmach

484
0
PODZIEL SIĘ
Szkolenia

Aby firma mogła się rozwijać, niezbędna jest nie tylko komunikacja pomiędzy jej poszczególnymi pionami, ale również odpowiednie zarządzanie. Szczególnie przydatne jest inwestowanie w pracowników i rozwijanie ich umiejętności oraz kompetencji, które pozwolą im zwiększyć efektywność pracy.

Szkolenia dla pracowników? Bardzo proszę!

Jak się okazuje, kierownicy i zarządcy rodzimych firm coraz częściej mają świadomość tego, że szkolenia, w których udział biorą pracownicy, mogą w rzeczywisty sposób przełożyć się na sytuację panującą w firmie. Z Bilansu Kapitału Ludzkiego dowiadujemy się, że już ponad 70% przedsiębiorców, biorących udział w ankiecie, inwestuje w swoich pracowników poprzez umożliwienie im uczestnictwa w szkoleniach podnoszących ich kompetencje.

Na rozwój jakich kompetencji najczęściej się stawia? Oprócz umiejętności obsługiwania nowych programów, stawia się przede wszystkim na rozwój tak zwanych „kompetencji miękkich”. To właśnie one są niezbędne, jeżeli chcesz by zespół dobrze ze sobą współpracował. W trakcie ich trwania wykonuje się zadania, których celem jest scalenie zespołu i pokazanie, że współpraca może przynieść nieprawdopodobne efekty.

Szkolenie szkoleniem, ale co potem?

Każde szkolenie posiada pewien schemat. Każde też można ocenić, biorąc pod uwagę jego efektywność. Warto wtedy poddać ocenie każdy z czterech etapów szkolenia:
Etap 1. Reakcja uczestników szkolenia
Etap 2. Uczenie się
Etap 3. Zachowania
Etap 4. Postawy

Schemat ten, zaproponowany przez D. Kirkpatrick’a, może być niezwykle przydatny wtedy, gdy zechcesz sprawdzić, czy szkolenie przyniosło oczekiwany rezultat. Ewaluacja i monitoring zachowań po szkoleniu jest bardzo ważny, jednak wiele firm zdaje się go zupełnie pomijać.

Warto podkreślić, że o efektywności szkolenia decydują nie tylko jego uczestnicy. Pamiętaj więc o tym, że ogromny wpływ na przebieg szkolenia oraz jego rezultaty ma trener, który je prowadzi.

Dobry trener to połowa sukcesu.

Szkolenia biznesowe to specyficzne szkolenia: mają pomóc pracownikom nabyć nowych umiejętności i sprawić, że każda osoba w zespole będzie znała swoją rolę. Jaki więc powinien być trener biznesu, by szkolenie odniosło sukces?
Przede wszystkim powinien być on specjalistą w swojej dziedzinie. Specjalistą – praktykiem, a nie specjalistą – teoretykiem. Powinien być dobrym, elastycznym organizatorem – musi wszak reagować na feedback, który ( bardzo często nieświadomie ) jest wysyłany przez uczestników szkolenia.
Dobry trener biznesu powinien być człowiekiem, dla którego szkolenie jest prawdziwą pasją – tylko wtedy szkolenia zawodowe będą mogły zakończyć się sukcesem.

Gdy jednak już spotkasz się z trenerem, poproś go o pokazanie dokumentu, który potwierdza jego kwalifikacje – warto wiedzieć jaką szkołę dla trenerów biznesu skończył – dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoi pracownicy zyskają szansę na to, by nową wiedzę czerpać od najlepszych.

PODZIEL SIĘ
Następny artykułSzkolenia biznesowe – rozwój osobisty
Od wielu lat zajmuję się tematyką biznesu oraz mody. Każdego dnia staram się dzielić swoimi doświadczeniami z czytelnikami wielu serwisów Internetowych. Prywatnie pasjonatka fotografii oraz łucznictwa.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ