Fotografia produktowa, czyli jak zwiększyć sprzedaż online?

Fotografia produktowa, czyli jak zwiększyć sprzedaż online?

339
0
PODZIEL SIĘ

Prowadzenie sklepu internetowego bez zdjęć mija się z celem, gdyż zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą jest bliskie prawie zeru. Odbiorcy zwracają uwagę przede wszystkim na atrakcyjne i profesjonalne zdjęcia produktów. Jeśli więc dany przedsiębiorca pragnie odnieść sukces w sprzedaży, konieczne jest zainwestowanie w najwyższej jakości zdjęcia produktowe, które stanowią wizytówkę oferowanego produktu. Pamiętajmy o tym, że fotografia produktowa wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i precyzji, dlatego też packshoty powinny być wykonywane przez profesjonalistów. Dzięki temu możliwe będzie odzwierciedlenie rzeczywistych proporcji, faktury i kształtu fotografowanych obiektów. Na jakie korzyści możemy liczyć? Jak uzyskać satysfakcjonujące efekty i czego się wystrzegać?
Packshoty, czyli profesjonalna fotografia reklamowa
Fotografia produktowa jest jednym z najefektywniejszych narzędzi marketingowych i przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. Dzięki niej możliwe jest budowanie pozytywnego wizerunku i promowanie marki. Packshoty wykorzystywane są na firmowych stronach internetowych, na serwisach aukcyjnych i portalach społecznościowych, we folderach i ulotkach, w raportach i prezentacjach, w e-sklepach oraz w katalogach.
Zdjęcia produktowe powinny pokazywać detale obiektu i istotne dla odbiorcy elementy. Ponadto obiekt powinien być pokazany w różnych wariantach. Dobrze zaprezentowane produkty przyciągną odbiorcę, wzbudzą jego zaufanie i zainteresują. Z całą pewnością fotografia produktowa przyczynia się do skutecznej sprzedaży internetowej i jest to opłacalna inwestycja.
Fotografia produktowa – najczęściej popełniane błędy
Dobrej jakości zdjęcia produktowe wpływają pozytywnie na ogólną estetykę e-sklepu oraz przyciągają potencjalnych klientów i zachęcają do skorzystania z oferty. Internauci przede wszystkim bardziej zwracają uwagę na obrazy niż na słowa. Tak więc fotografia produktu ma znacznie większą siłę przebicia niż nawet rozbudowany opis produktu. Idealne packshoty to takie, które są dobrze naświetlone. Istotne są także szparowanie, ostrość i wierne oddanie koloru. Wystrzegać należy się natomiast niedoświetlonych lub przepalonych zdjęć, nieostrych, poruszonych i rozmytych fotografii. Zbyt duża rozdzielczość zdjęć także nie jest wskazana. Przy dużym rozmiarze pliku strona sklepu dłużej się wczytuje, a zbyt długie ładowanie zniechęca potencjalnego klienta do kontynuowania przeglądania witryny i zakupów. Warto więc sięgać po zdjęcia niższej rozdzielczości i poddać je dodatkowo kompresji.

Bardzo ważne jest to, aby zdjęcia produktowe były wysokiej jakości. Wpływa na to ma dobre oświetlenie, tło i obróbka zdjęć. Z pewnością jedno źródło światła nie jest wystarczające, dlatego też należy zainwestować w kilka dodatkowych lamp i softboxy. Wystrzegać się należy zbyt ostrego oświetlenia i cieni. Najlepszym tłem do zdjęć jest kolor biały. Z kolei tło kolorowe czy jaskrawe zbyt mocno rzuca się w oczy i odciąga uwagę klienta od produktu. Nie można też zapominać o poddaniu każdego zdjęcia obróbce w programie graficznym. Nie należy jednak sięgać po fotomontaż. Do często popełnianych błędów zaliczyć można także miniaturki zdjęć w różnych rozmiarach i brak możliwości ich powiększenia oraz fotografowanie obiektu tylko z jednej strony czy też brak konsekwencji.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCellulit – domowe sposoby, kosmetyczne kuracje w salonie
Od wielu lat zajmuję się tematyką biznesu oraz mody. Każdego dnia staram się dzielić swoimi doświadczeniami z czytelnikami wielu serwisów Internetowych. Prywatnie pasjonatka fotografii oraz łucznictwa.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ